Příběhy rodin

Naše bezplatná právní poradna za svou existenci od roku 2015 pomohla již stovkám rodičů, resp. jejich dětí.

Přinášíme vám příběhy některých z nich. Jedním je např. patnáctiletý Adam s Aspergerovým syndromem, který byl kvůli svému náročnému chování vyčleňován z výuky a strávil téměř rok nedobrovolně v domácím vzdělávání. Nakonec se podařilo chlapce umístit zpět do školy a upravit jeho podpůrná opatření tak, že se mu začalo dařit. Celou situaci pomáhala rodičům řešit právě poradna Spoluškola, z. s. Celý příběh si můžete přečíst zde.

Dalším příkladem je příběh Michala s těžkým postižením, který navštěvoval speciální základní školu. Škola v souvislosti s omezením podpůrných opatření ve speciálních školách od ledna 2020 odmítla chlapci poskytovat i podporu, na kterou měl nadále nárok. I zde pomáhala poradna Spolu po celou dobu řešit problémy chlapce i jeho rodičů. Celý příběh najdete zde.

S čím se rodiče dětí, které potřebují podporu ve vzdělávání setkávají si přečtěte v našich dalších příbězích.

Nadání a hendikep – základem podpory ve škole má být respektující přístup

Nadání a hendikep – základem podpory ve škole má být respektující přístup

Příběh Karolíny B. a jejího syna Adama se zdá být ilustrativním příkladem toho, jaké limity mají české školy v podpoře dětí s nadáním a specifickými vzdělávacími potřebami. Adamovi je 12 let a chodí na běžnou základní školu v Praze. Je to už druhá základní škola, kterou navštěvuje. Po špatných zkušenostech na prvním stupni se Adamova maminka na konci páté třídy potom, co se syn nedostal na víceleté gymnázium, rozhodla pro změnu základní školy.

číst více
Příběhy rodičů: Pro školu nic  není problém.

Příběhy rodičů: Pro školu nic není problém.

Někdy dokonce hledají, řešení ještě než to přání stačíte vyslovit, říká maminka dívky se zdravotním omezením. Bára je drobná desetiletá dívka. Když není ve škole, tráví většinu svého volného času se...

číst více
O dívce, která nezapadá do systému

O dívce, která nezapadá do systému

Emma má poruchu soustředění, ADHD a ze strany ŠPZ jí byl hned zkraje školní docházky přiznán druhý stupeň podpůrných opatření. Její příběh je především o tom, jak to vypadá, když škola nechce dělat...

číst více