Poradna 2
Potřebuje vaše dítě pomoc ve škole, protože nezvládá výuku?
Potřebujete se poradit o vzdělávání vašeho dítěte, nebo vás obecně zajímají práva a povinnosti dětí/rodičů ve vzdělávání?
Má vaše dítě dys, ADHD, fyzické či mentální postižení nebo jakékoliv jiné (vzdělávací) znevýhodnění?
Potřebuje vaše dítě pomoc ve škole, protože nezvládá výuku?
Potřebujete se poradit o vzdělávání vašeho dítěte, nebo vás obecně zajímají práva a povinnosti dětí/rodičů ve vzdělávání?
Má vaše dítě dys, ADHD, fyzické či mentální postižení nebo jakékoliv jiné (vzdělávací) znevýhodnění?
Své dotazy můžete posílat na poradna@spoluskola.cz. Na uvedeném emailu se vašim dotazům budou věnovat zkušené právničky.
Poradna za svou existenci od roku 2015 pomohla již stovkám rodičů, resp. dětí. Jedním z nich je i patnáctiletý Adam s Aspergerovým syndromem, který byl kvůli svému náročnému chování vyčleňován z výuky a strávil téměř rok nedobrovolně v domácím vzdělávání. Nakonec se podařilo chlapce umístit zpět do školy a upravit jeho podpůrná opatření tak, že se mu začalo dařit. Celou situaci pomáhala rodičům řešit právě poradna Spoluškoly. Celý příběh si můžete přečíst zde.
Dalším příkladem je příběh Michala s těžkým postižením, který navštěvoval speciální základní školu. Škola v souvislosti s omezením podpůrných opatření ve speciálních školách od ledna 2020 odmítla chlapci poskytovat i podporu, na kterou měl nadále nárok. I zde pomáhala poradna Spoluškola po celou dobu řešit problémy chlapce i jeho rodičů. Příběh Michala si můžete přečíst zde.
Odesláním e-mailové zprávy spolku (info@spoluskola.cz, poradna@spoluskola.cz nebo na email ve formátu příjmenípracovníkaspolku@spoluskola.cz) souhlasíte se zpracováním osobních údajů. Se zásadami zpracování osobních údajů se můžete seznámit ZDE.
Mgr. Veronika Doležilová
〉〉〉
Mgr. Veronika Doležilová působila na Ministerstvu zahraničních věcí a na Úřadu vlády. Byla členkou rozkladové komise ministra vnitra v azylovém řízení po celou dobu existence komise. Externě působila také na katedře právních disciplín a veřejné správy Metropolitní univerzity Praha. Spolupracuje s několika nevládními organizacemi či s nakladatelstvím Wolters Kluwer.
╳
Mgr. Marta Ptáčková
〉〉〉
Mgr. Marta Ptáčková působí jako samostatná advokátka, přičemž se specializuje na rodinné, občanské a trestní právo. Dříve pracovala v občanské poradně, kde se na ni obraceli lidé hledající poradenství v oblasti práva. Školská legislativa je její srdeční záležitostí.
╳
Mgr. Slávka Kopáčková
〉〉〉
Mgr. Slávka Kopačková pracuje jako právník v oblasti veřejné správy. Zároveň působí jako šéfredaktorka dvouměsíčníku Samospráva v právu. Také spolupracuje se Vzdělávacím institutem Středočeského kraje (VISK) a působí jako lektorka. Její zkušenosti zahrnují i poradenskou činnost, kdy mnoho let poskytovala právní podporu např. i základním a mateřským školám.
╳
Ptáte se nás
Ptáte se nás: Jak řešit studijní problémy a zdravotní obtíže dcery na střední škole?
Studentka měla na základní škole výborný prospěch. Kvůli zhoršujícímu se zdravotnímu stavu (úzkosti, migrény, školní fobie) má nyní velké absence a nemůže dokončit studium. Škola jí umožnila vyšší absenci, individuální plán a konzultace. Studentka trpí depresemi a není schopna školu fyzicky navštěvovat. Rodiče zvažují přerušení studia, obávají se však, že dcera přijde o šanci maturovat.
Ptáte se nás: Máme právo trvat na pobytu dítěte ve školce, pokud se neúčastní plavání?
Školka (spojená se základní školou) pořádá plavecký výcvik. Ředitel trvá na tom, že děti, které se nebudou plavání účastnit, mají zůstat s rodiči doma, nebo musí jet s ostatními, protože školka nenabízí náhradní program. Je jeho požadavek oprávněný?
Ptáte se nás: Škola nemá družinu. Má ředitel povinnost ji zřídit?
Máme doma předškoláka a rádi bychom, aby nastoupil do místní základní školy. Problém je, že škola nemá družinu. Je škola povinna ji zřídit, pokud o to požádáme?